Terug

Wat kan fruit voor je huid doen?

Fruit is gezond voor je lijf en leden. Ook is het eten van fruit goed voor je huid. Eigenlijk een van de gezondste dingen die je kan doen. Al moet je het natuurlijk niet overdrijven omdat er ook vele natuurlijke suikers in fruit zitten.

Wat doet fruit voor je huid?

In tegenstelling tot geraffineerde suikers, is fructose uit fruit niet zo schadelijk voor ons. Uit onderzoek is gebleken dat veel fruit en groente eten er voor zorgt dat je minder hart en vaat ziekte krijgt en dat je ouder wordt.

Ook is er: Ellaginezuur. Deze stof werkt als antioxidant. Onze huid bevat ook antioxidanten die ons beschermen tegen zonlicht en oxidatie van de huid. Wanneer wij dus meer fruit eten, maken we gebruik van de antioxidanten in het fruit die in de huid wordt opgenomen via het bloed. Hoe meer fruit en groente we eten hoe beter we dus beschermt zijn. En we zien minder rimpelvorming ontstaan bij mensen die veel fruit en groente eten.

Verder helpt Ellaginezuur het afremmen van het verslappen van de huid. Door de Elastine vezels in goede conditie te houden. Hierdoor heb je minder snel last van rimpeltjes en verslapping van de huid.

Het beste fruit tegen huidverbetering

  • Bessen en roodfruit; Bessen remmen de vorming van AGE’s, beschermen het DNA en verbeteren de doorbloeding en de kwaliteit van de bloedvaten. En het bevat het antioxidant Vitamine C.
  • Citrus fruit; Citrus fruit bevat veel Vitamine C. Er is bewezen dat als je veel Vitamine c binnen krijgt, je minder last hebt van rimpelvorming. Verder heeft Citrus fruit een zeer positief effect op de algehele gezondheid en de gezondheid van je huid.
  • Kiwi; Kiwi heeft een krachtige DNA beschermend en reparerend effect, Door het zeer hoge Vitamine C gehalte verbetert kiwi het immuun systeem. Verkoudheden worden verkort door het eten van kiwi’s en zorgt voor sneller herstel na ziekte.
  • Avocado; Avocado is rijk aan Kalium, Vitamine E, Foliumzuur en betacaroteen. Verder bevat het ook Omega 9 vetzuren dat een gezondheid bevorderende werking heeft. Zo werkt het cholesterol verlagend en het stimuleert de stofwisseling.
  • Tomaat; valt eigenlijk onder de groentes, maar willen we heir wel noemen. Het eten van Tomaat bevordert namelijk de bescherming tegen schadelijke invloeden van de zon.
  • Gember; eigenlijk ook een groente maar zo gezond dat we het willen benoemen. Gember werkt ontstekingsremmend. Bevat B1, B2, B6, en vitamine C, natrium, kalium, calcium, fosfor, ijzer, magnesium, koper en zink. Natrium en kalium zijn goed voor de vochtbalans en bloeddruk. Calcium en fosfor zijn goed voor de botten en het gebit. IJzer ondersteunt het zuurstoftransport in het bloed en de stofwisseling. Magnesium is goed voor de spieren, en koper en zink verbeteren de stofwisseling

 

Wat zijn anti-oxidanten? 

Collagene & elastine 

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box