Wat is make up?
Wat voor make up past bij mij?
Welk merk make up is goed?
Wat is een foundation?
Wat is de juiste foundation voor mij?
Hoe breng ik een foundation aan?
Is een foundation slecht voor je huid?
Hoe breng je foundation aan met een kwast?
Hoe breng je foundation aan met een sponsje?
Hoe breng je foundation aan met je vingers?
Welke kleur foundation past bij mijn huid?
Make-up bij grove poriën
Welke kleur concealer kan je het beste kiezen?
Eerst concealer of eerst foundation
Wat is concealer?
Hoe breng je concealer aan?
Waarvoor gebruik je concealer?
Waar breng je een concealer aan?
Waar gebruik je een concealer voor?
Hoe reinig ik mijn kwasten en penselen?
Waar wordt make-up van gemaakt?
Hoe lang is make-up houdbaar?
Ogen corrigeren met make-up
Wat is oogschaduw?
Welke kleur oogschaduw past het beste bij mij?
Hoe breng je oogschaduw aan?
Hoe breng je 2 kleuren oogschaduw aan?
Hoe breng je 3 kleuren oogschaduw aan?
Wat is Smokey Eyes?
Hoe maak je Smokey Eyes?
Wat is een wenkbrauwserum?
Hoe gebruik je een wenkbrauwserum?
Wat is een wimperserum?
Hoe gebruik je een wimperserum?
Wat is het verschil tussen warme en koele make-up tinten?
Passen de warme of de koele tinten make-up beter bij mij?
Wat is Mascara?
Welke soorten mascara's zijn er?
Welke mascara kan ik het beste gebruiken?
Hoe breng je mascara aan?
Hoe verwijder je mascara?
Is mascara slecht?
Waar wordt mascara van gemaakt?
Wat is Wenkbrauwgel?
Hoe gebruik je Wenkbrauwgel?
Wat is de beste wenkbrauwgel?
Welke kleur wenkbrauwgel kan ik het beste kiezen?
Wat is een wenkbrauwpotlood?
Hoe gebruik je een wenkbrauwpotlood?
Welke kleur wenkbrauwpotlood past het beste bij mij?
Hoe teken je je wenkbrauwen?
Wat is een oogpotlood?
Hoe breng je een oogpotlood aan?
Welke kleur oogpotlood past het beste bij mij?
Wat is het verschil tussen een oogpotlood en een eyeliner?
Wat is een eyeliner?
Hoe gebruik je een eyeliner?
Welke kleur eyeliner kan ik het beste gebruiken?
Wat is een lipstick?
Hoe gebruik je een lipstick?
Welke soorten lipsticks zijn er?
Welke kleur lipstick past bij mij?
Hoe bepaal je de juiste kleur Nude Lipstick?
Nude Lipstick
Nude Lipgloss
Hoe bepaal je de juiste kleur Nude Lipgloss?
Wat is het verschil tussen een lipstick en een lipgloss?
Wat is een lipgloss?
Hoe gebruik ik een lipgloss?
Welke kleur lipgloss past het beste bij mij?
Welke soorten lipgloss zijn er?
Hoe loopt lipgloss minder snel uit?
Zo creëer je lip volume met je lipgloss
Wat is een lipliner?
Hoe gebruik ik een lipliner?
Waarom gebruik je een lipliner?
Welke kleur lipliner kan ik het beste gebruiken?
Hoe wordt lipstick gemaakt?
Foundation voor een rijpere huid
Wat is een BB cream?
Wat is een CC cream?
Hoe gebruik je een BB cream?
Hoe gebruik je een CC cream?
Welke kleur BB cream kan je het beste gebruiken?
Welke kleur CC cream kan je het beste gebruiken?
Wat is het verschil tussen een BB cream en een CC cream?
Wat is het verschil tussen een foundation en een BB cream/ CC cream?
Is een BB cream / CC cream beter voor je huid dan een foundation?
Wat is een blush?
Hoe gebruik je een blush?
Welke kleur blush kan ik het beste gebruiken?
Hoe breng je een vloeibare eyeliner aan?
Wat is een bronzer?
Waar breng je een bronzer aan?
Wat is een terracotta poeder?
Hoe gebruik je een Terracotta poeder?
Wat is het verschil tussen een bronzer en een blush?
Make-up bij gevoelige ogen
Oogmake-up bij blauwe ogen
Oogmake-up bij groene ogen
Oogmake-up bij bruine ogen
Welke eyeliner vorm past bij jouw oog vorm?
Wat is een highlighter?
Waar gebruik je een highlighter?
Wat zijn wimpervezels?
Hoe breng je valse wimpers aan?
Wat is een primer?
Waarom gebruik je een primer?
Waar breng je een primer aan?
Hoe breng je primer aan?
Zo gaat concealer niet in je rimpeltjes zitten
Hoe zorg je ervoor dat je make-up niet in je rimpels gaat zitten.
Hoe krijg ik mijn wenkbrauwen mooi in vorm?
Waarom gebruik je wenkbrauwmake-up?
Hoe kan je wenkbrauwgel het beste aanbrengen?
Welke vorm wenkbrauwen past het beste bij mij?
Wat voor make-up vinden mannen mooi?
Welke Foundation bij rimpels?
Waterproof make-up
Hoe verwijder je waterproof oogmake-up?
Wat is het verschil tussen gewone en waterproof mascara's?
Make-up tips voor kleine ogen
Alles wat je wilt weten over wenkbrauwpoeder
De beste manier om je wenkbrauwen in shape te brengen
Zo bepaal je jouw wenkbrauwvorm
Hoe houd je je wenkbrauwen zelf in model?
Make-up tips voor grote, bolle ogen
Reinigen van de huid
Wat kan ik doen tegen het rullen of korrelen van mijn creme?
Welke stoffen kan je beter vermijden in cosmetica?
Hoe kan ik mijn huid het beste reinigen?
Hoe vaak moet ik mijn huid reinigen?
Wat is een serum?
Welk serum past het beste bij mijn huid?
Hoe gebruik je een serum?
Verschil tussen dag en nachtcrème
Wat is een dagcrème?
Wat is een nachtcrème?
De beste huidverzorging tijdens de herfst.
De beste huidverzorging tijdens de winter.
De beste huidverzorging tijdens de Lente.
De beste huidverzorging tijdens de zomer.
Welk huidtype heb ik?
Welke huidverzorging past het beste bij mij?
Wat is een Getinte dagcrème
Welke kleur getinte dagcrème kan je het beste kiezen?
Hoe gebruik je een getinte dagcrème?
Ampul
Hoe gebruik je een ampul?
Het verschil tussen serum en ampul
Wanneer gebruik je een serum of ampul?
Wat is een gezichtsscrub?
Hoe gebruik je een gezichtsscrub?
Hoe vaak mag je een gezichtsscrub gebruiken?
Welke verschillende scrubs zijn er?
Wat is een Lysing?
Hoe gebruik je een Lysing?
Hoe vaak mag je een peeling doen?
Hoe gebruik ik een peeling?
Waar moet ik op letten bij een scrub / peeling?
Welke scrubs zijn niet slecht voor het milieu?
Wanneer gebruik je een masker?
Wat is een gezichtsmasker?
Hoe gebruik je een gezichtsmasker?
Welk gezichtsmasker is het beste voor mijn huid?
Wat is een toner?
Welke toner / lotion past het beste bij jou huid?
Hoe reinig je de poriën het beste?
Wat is de beste oog crème?
Wat is de beste dagcrème met SPF?
Hoe hoog moet de SPF in je dagcrème zijn?
Wat is de beste huidverzorgingsroutine?
Wat is de beste gezichtscreme?
Welke gezichtscreme werkt nou echt?
Hoe reinig ik mijn oog het beste?
Hoe gebruik je een oogcreme?
Waarmee kan ik het beste mijn ogen reinigen?
Wat is een goede oogmake-up remover?
Waarvoor gebruik je een oogcreme?
Mag je je dagcrème ook rondom je ogen gebruiken?
Wat is het verschil tussen een serum en een elixer?
Welke oogcreme gebruik je waarvoor?
Welke dagcrème is het beste?
Waar moet een goede dagcrème aan voldoen?
Welke dagcrème gebruik je vanaf 20 jaar?
Welke dagcrème gebruik je vanaf 30 jaar?
Welke dagcrème gebruik je vanaf 40 jaar?
Welke dagcrème gebruik je vanaf 50 jaar?
Welke dagcrème gebruik je vanaf 60 jaar?
Hoe breng je een gezichtsmasker aan?
Hoe vaak gebruik je een gezichtsmasker?
Welke gezichtsmaskers zijn het beste?
Welke huidolie past bij mij?
Welke gezichtsolie is het beste
Hoe gebruik je gezichtsolie?
Wat is een Face Soapbar?
Hoe gebruik je een Face Soapbar?
Hoe kan het dat mijn product gaat rullen of korrelen
Hoe gebruik je een bodywash bar?
Hoe lang moet een Lysing op de huid blijven zitten?
Wat zijn grove poriën?
muggenbulten
Hoe reinig je grove poriën het beste?
Wat kan je doen tegen grove poriën?
Hoe verklein je grove poriën?
Wat zijn schijn-poriën?
Wat is acne?
Hoe verzorg ik een acne huid het beste?
Welke soorten acne zijn er?
Do's & Do'nts bij acne
Acne & medicatie
acne 30+
Huidkanker
Wat is een melanoom?
Hoe herken je een melanoom?
Hoe verzorg je een huid met huidkanker?
Hoe verzorg je een huid tijdens chemotherapie?
Hoe verzorg je een huid tijdens bestralingen?
Eczeem
Milia
Gerstekorrels
Comedonen
Mee-eters
Puistjes
Wat is het verschil tussen een puistje en een gerstekorrel?
Wat is het verschil tussen mee-eters en gerstekorrels?
Zonneallergie
Warmte allergie
Netelroos
Het verschil tussen zonneallergie, warmte allergie en netelroos
Verbrande huid
Zomer acne / Zomerpuistjes
Hyperpigmentatie
Wat zijn Pigmentvlekken?
Ouderdomsvlekken
Verschil tussen pigmentvlekken, hyper pigmentatie, ouderdomsvlekken?
Rosacea
Wat kan je tegen rosacea doen?
Couperose
Zwangerschapskwaaltjes
Cellulite
Lippenbalsem verslaving
Droge lippen
Zweetvoeten
Ingegroeide haren
Puistjes op de rug
Kan je poriën verkleinen?
Wat kan je doen tegen een trekkerige huid?
Hoe weet ik dat mijn huid vochtarm is?
Wanneer make-up na ooglidcorrectie
Oogverzorging na ooglidcorrectie
Hoe behandel je kloven in de handen
Hoe behandel je voetkloven
Hoe couperose behandelen
Hoe couperose camoufleren
Wat doen tegen droge voeten
Hoe verzorg je droge handen
Eczeem bij baby's en kinderen
Hoe ontstaan pigmentvlekken?
Deze ingrediënten kunnen pigmentvlekken verminderen
Last van Pigmentvlekken? Vermijdt deze ingrediënten
Zo voorkom je pigmentvlekken
Huidklachten die ontstaan door huidveroudering
Terug

Dit zijn mijn algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden

 

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 19 - Nieuwsbrief

 

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6.  Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Viva Donna

Wateringseweg 107

2685 SW Poeldijk

Telefoonnummer: 06-24190976

E-mailadres: info@vivadonna

KvK-nummer: 58283935

Btw-identificatienummer: NL002016890B61

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  6. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  7. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  8. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  9. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
  10. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
  11. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  12. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  4. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  5. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

 

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan.

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
  8. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
  9. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
  10. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
  11. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
  12. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
  13. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
  14. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
  4. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  5. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  6. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
  7. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
  8. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
  9. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  10. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  11. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  12. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  13. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  14. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  15. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
  16. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
  17. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  18. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

11. Artikel 11 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. Al onze prijzen zijn vastgestelde advies prijzen van de leveranciers. De aanbiedingsprijzen die geldig zijn tijdens een actie lopen in vaste tijden en dagen en daar kan na het verstekken van deze tijd, geen aanspraak op gemaakt worden.
  6. Verder zijn alle prijzen onder voorbehoudt van zetfouten. Mochten er zetfouten in de webshop voorkomen dan is Viva Donna niet verplicht om deze producten te leveren. Viva Donna zal direct het geld terug storten. Verder houden wij ons aan alle algemene voorwaarden
  7. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  1. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  2. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

 

Artikel 13 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 15 - Betaling

Betaling geschied met IDeal vooraf.

 

Artikel 16 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

Artikel 17 – Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager

 

Artikel 19 - Nieuwsbrief

Bij het plaatsen van een bestelling wordt automatisch toestemming gegeven voor het ontvangen van de nieuwsbrief. Mocht je geen nieuwsbrieven meer willen ontvangen dan kan ten aller tijden de nieuwsbrief uitgeschreven worden.

U ontvangt na inschrijving van de nieuwsbrief een cadeaubon twv € 7.50*

*Deze bon in eenmalig geldig bij minimale aankoop van €50.- en deze bon kan niet verlopen.

Onderaan iedere mailing vindt u de mogelijkheid om uw gegevens aan te passen of om u af te melden.

Als u uw gegevens aan wilt passen of uzelf uit onze bestanden wilt laten halen, kunt u contact met ons op nemen. Zie onderstaande contactgegevens.

 

 

 

Viva Donna - Wateringseweg 107 - 2685SW - Poeldijk - 0624190976 - [email protected]